Pieczątka z logo, czyli sposób na wyprzedzenie konkurencji

Wprawdzie przepisy polskiego prawa nie nakładają obowiązku posiadania pieczątki firmowej, to jednak trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek przedsiębiorstwo, które funkcjonuje bez tego niezwykle ważnego elementu. Pieczątka firmowa to nie tylko większa wiarygodność i prestiż, ale także zwykła wygoda i funkcjonalność. Większość przedsiębiorców wyrabia pieczątki standardowe, które zawierają nazwę firmy, dane teleadresowe czy rodzaj prowadzonej działalności. Jednak przy wszechobecnej konkurencji warto rozważyć oryginalne rozwiązania, które pozwolą wyróżnić się na tle innych przedsiębiorstw, a tym samym przykuć uwagę potencjalnego kontrahenta bądź klienta. Jednym z takich oryginalnych rozwiązań jest wyrobienie pieczątki z logo.

Nie ulega wątpliwości, iż logo to jeden z najważniejszych elementów firmy – nie tylko buduje określony wizerunek danego przedsiębiorstwa, ale także w pozytywny sposób wpływa na jego rozpoznawalność. Dlatego też umieszczenie go na pieczątce firmowej może przynieść wiele korzyści. Do głównych zalet takiego rozwiązania należy zaliczyć:

  • wyróżnienie się na tle konkurentów,
  • oryginalność (która wpływa na skuteczne zaistnienie w świadomości potencjalnego klienta),
  • lepsza identyfikacja firmy,
  • umocnienie wizerunku danego przedsiębiorstwa,
  • profesjonalny wygląd,
  • wzbudzanie zaufanie wśród kontrahentów i potencjalnych klientów,
  • podniesienie prestiżu,
  • wywoływanie konkretnych skojarzeń.

Nie bez znaczenia jest także fakt, iż pieczątki z logo są dowodem dbałości o firmę, a to oznacza, iż właściciel inwestuje w jej rozwój.

Wyrobienie pieczątki z logo firmy to niewątpliwie dobry pomysł na jej nienachalną promocję. Jednak aby pieczątka tego typu prezentowała się w sposób profesjonalny, to musi być wykonana w odpowiedni sposób. Ważną rolę odgrywa sam projekt logo, który powinien być czytelny i wyraźny, a do tego wykonany w grafice wektorowej, w której wszystkie czcionki zostaną zamienione na krzywe. Jednocześnie należy pamiętać, iż w przypadku gdy logo jest kolorowe, to bardzo delikatne różnice pomiędzy barwami mogą nie być widoczne.Dobrym pomysłem jest też zastosowanie wersji dwukolorowej (różne kolory w przypadku logo i napisów), co sprawi, iż pieczątka będzie prezentować się bardziej okazale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *