Wygląd pieczątki firmowej, czyli jak powinna wyglądać prestiżowa wizytówka firmy

Zakładając własną działalność gospodarczą, warto od razu wyrobić pieczątkę firmową, co jest nie tylko wygodne, ale w wielu przypadkach wręcz niezbędne. Jest ona potrzeba przy sporządzaniu dokumentów do ZUS, w celu potwierdzenia okresu ubezpieczenia pracowników czy też przy zakładaniu rachunku. To co znajdzie się na pieczątce zależy od indywidualnych potrzeb firmy. Co powinna zawierać pieczątka? Na jaki wzór pieczątki się zdecydować?

Jak powinna wyglądać profesjonalna pieczątka firmowa?

Pieczątki firmowe w drukomat.pl są źródłem informacji dla klientów, kontrahentów oraz przedstawicieli urzędowych, które ułatwiają kontakt. Znajdziemy na nich nazwę firmy, imię i nazwisko właściciela oraz adres i NIP. Coraz częściej pojawia się także na niej adres strony internetowej. Przystawienie pieczątki pozwala zaoszczędzić czas na papierkową robotę, a dodatkowo zwiększa prestiż i wiarygodność firmy.

Wielkość pieczątki powinna być dopasowana do specyfiki działalności – jeśli będzie ona intensywnie eksploatowana, to należy postawić na pieczątkę metalową, która charakteryzuje się solidnością i zapewnia bardzo dobrą jakość odbicia. W przypadku pieczątki używanej podczas spotkań z klientami czy kontrahentami warto zainwestować w kieszonkową pieczątkę, która jest przydatnym i poręcznym narzędziem umożliwiającym szybkie podpisanie umowy czy innego dokumentu firmowego na zewnątrz.

Obecnie jest szeroki wachlarz wyboru, jeśli chodzi o kolory i kształt dostępnych na rynku pieczątek. Do wyboru są pieczątki okrągłe, owalne, podłużne oraz prostokątne. Jeśli zaś chodzi o kolor, to obecnie panuje dowolność w tym temacie, ale największą popularnością cieszą się pieczątki o odbiciu brązowym, zielonym oraz czerwonym.

W przypadku Spółki Prawa Handlowego, na pieczątce powinny znaleźć się następujące informacje: nazwa spółki, jej siedziba i adres, oznaczenie sądu rejestrowego oraz wysokość kapitału zakładowego w przypadku spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP. Spółki akcyjne powinny umieścić jeszcze informacje na temat kapitału wpłaconego.

Jeśli zaś chodzi o osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, to na pieczątce powinna widnieć nazwa firmy, imię i nazwisko przedsiębiorcy, dane adresowe siedziby firmy oraz NIP. Na pieczątce można też umieścić logotyp lub grafikę.